keskiviikko 5. syyskuuta 2012

"Unelmissaan ne matkivat ylhäistä luonnetta jättiläissfinksien, jotka ovat taipuneet yksinäisyyden syvyyksiin ja jotka näyttävät uinuvan loputtomassa unessa."

Olen nauttinut upeista syyspäivistä, ihana valo! Ja syksyn tuoksu; omenaa, sieniä, hiipuvaa luontoa. Flunssakin tuntuisi hellittävän, tai ei ole ainakaan tullut pahemmaksi. Kuu tuntuu taas kerran vaikuttavan meikäläiseen, pari viimeistä yötä olen pyörinyt unettomana ja sen minkä olen nukkunut, olen nukkunut pienissä pätkissä. Vaan eiköhän se tästä taas helpota.
Päivänä muutamana olen kuunnellut kurkien huutelua, suunnittelevat selvästi etelänmatkaa ja sopivat lentoreiteistä ja vetovuoroista. Tänään niitä sitten jo näkyikin koelennolla, niin kevyesti muutamalla siiveniskulla yhdeksän upeaa lintua liiteli sinisellä syystaivaalla. Vau, ei voinut kuin tuijottaa.



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti