lauantai 20. syyskuuta 2014

Ihana syyskuun valo...

"Kun hiiri nauraa kissalle, on lähellä taatusti kolo."
- Nigeria -

Syksyn matalalta paistava aurinko on ihana ja saa värit loistamaan, toisaalta kaikki pöly  ja likaiset ikkunat myös tulevat liiankin hyvin esille. Toinen syksyn valo on lempeä kynttilän valo joka antaa anteeksi myös pölyiset nurkat, tykkään molemmista.

Kissablogeissa on viime päivinä täytelty ystävänkirjoja, ajattelin osallistua tähän meidän poikien äänellä, siispä: 
Inton ja Nemon yhteinen sivu

Nimi: Mä oon Into Alpo Armas ja mä oon Nemo vaan.

Ikä: Me ollaan ihan miehen iässä jo, mä, siis Into, oon 13v. ja mä, Nemo, oon 8v.

Kansalaisuus: Häh, ihan suomipoikia ollaan!

Isä, äiti ja sisarukset: Into, no mun äiti oli tosta kylältä, isästä ei tietoo... aika monta sisarustakin mulla oli, mutta oon kuullu että enää mä ja Neponen ollaan hengissä. Nemo, mun äiti asuu maalaistalossa, isää en oon tuntenu ja sisarukset lähti eripuolille hämettä silloin kun mäkin.

Karvan väri: Mä oon aika charmant, siis harmaa valkoisilla korostuksilla (Into) ja mä oon hunajan värinen, ainakin mun mamma sanoo mua hunajakissaks tai Omariks?

Mistä pidän: Nukkumisesta me tykätään ja yöulkoilusta, ainakin nyt vielä kun ei oo liian kylmä. Ja mammasta ja papasta ja takan päällä makaamisesta. Ja sit tietty hyvästä ruuasta!

Mistä en pidä: Naapurin nahkakoirasta, vieraista miehistä, Nemosta kun se vie mamman huomion...(Into). Intosta kun se yllättää mut, imurista, lääkkeistä...(Nemo)

Lempiruoka: Melkeistä kaikki käy; kuivamuona, märkämuona, jauheliha, katkaravut, herkkutikut ja Inton erikoinen: punajuurisalaatti, mut sitä mamma antaa kyllä aika vähän...

Lempiväri: ei me osata sanoo, kaikki värit on kivoja.

Harrastukset: Ulkoilu, mamman päällä makoilu, naatiskelu kaikin puolin (Into). Ulkona erilaiset touhut kuten metsästys ja kalastus naapurin lammella, vaellukset vähän etäämmälle, nukkuminen, puskeminen ja kehräys (Nemo).

Lempikouluaine: ?????

Isona minusta tulee: Meistä on tullut jo! Meinaan kunnon maalaiskolleja :)

Parhaat kaverit: No kaikki nää tyypit täällä netissä, vai mikä tää on ja sit omat ihmiset.

Mottosi: "Morgen morgen nur nicht heute, sagen immer faule leute" tää on kuulemma saksan kieltä ja tarkottaa että älä tee tänään mitään minkä voit tehdä huomenna (Into). No mä sanon sitte että "Carpe diem" ja tää taas on latinaa (?) ja tarkottaa jotain että tee nyt se mitä haluat (Nemo).

Mammaa joskus harmittaa kun kissat valtaavat sängyn eikä sitä saa pedattua...


Tää on se meidän naapurin koira jota on kiva ärsyttää, hih (Into ja Nemo)






Mukavaa lauantai-illan jatkoa!


14 kommenttia:

  1. Kissat osaavat ottaa nautinnon elämästä :-)
    Ihanan väriset ootte tosiaan! Kuin herkkukarkit ;-)

    VastaaPoista
  2. Teillä on hyvä ystäväkirjan sivu! Ihan sovussa kirjoitettukin. Sulla on Into vaan aikas erikoinen herkkuruoka; me ei punajuureen kosketa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, aika sopuisastihan tuo meni ;). Siis punajuurisalaatti on ihan superhyvää, maistakaa! Varsinkin se soosi, mut syön mä punajuuretkin...

      Poista
  3. Komeita poikia olette ja selvästi elämää kokeneita. Lempiruokalistasta puuttuu kokonaan riista, jonka myös oletan teille maistuvan. Ihanaa lauantaiehtoota Käpälämäkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Cheri, joo riista on niin itsestäänselvyys että pääsi unohtumaan ;).
      Rapsut Nerolle ♥

      Poista
  4. Hei! Juu samaa mieltä, teistä on tullut isoja, kunnioitettavat iät molemmilla. Ja aivan ihanat kuvatkin!
    -Hellu ja Blackie Kahden Naisen Loukussa-

    VastaaPoista
  5. Te olette niin charmantit kollit ♥.
    Naapurin koira näyttää erikoiselta, todellakin nahkakoiralta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, melkein punastuttaa nämä kehut, vaikka kyllähän me tiedetään että ollaan kulmakunnan komeimmat kollit ;)
      Joo, sen koiran isäntä on meidän mamman veli ja Jere, siis se koira on muuttanu tänne jostain Meksikosta ja on joku alaston eiku karvaton koira, aika huvittava.

      Poista
  6. Komeita kolleja ja kelpo vastaukset!

    VastaaPoista
  7. Tosi kiva ystis teillä. Hieman hämmentää täälläkin toi Inton punajuurisalaatti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Into: Kiitti! No, ei se kyllä musta oo outoo, herkku mikä herkku...mä kyllä tykkään melkeen kaikesta mitä ihmisetkin syö , jos ne vaan antaa maistaa... ;)

      Poista