perjantai 3. tammikuuta 2014

päivän pituus...

"Kissat tulivat maailmaan kumoamaan sen harhaluulon, että kaikki on luotu palvelemaan ihmista."
Paul Grey

Tänään aurinko nousi klo 9.23 ja laskee klo 15.27, päivän pituus on siis 6h ja 4minuuttia, näin siis Helsingin seutuvilla. Lyhyt on päivä, vaikka kai on jo jokusen minuutin pidentynyt talvipäivänseisauksen jälkeen. Ja jos käyttäytyy niin kuin minä, päivä on vieläkin lyhyempi. Uni nimittäin katkesi yöllä kesken, joten lueskelin 2-3 tuntia. Niimpä sitten aamulla heräsin kun mies oli lähdössä töihin, iltavuoroon, surautin aamusmoothien ja sen nautittuani menin caputsinomukin kanssa takaisin peiton alle. Lueskelin jonkun aikaa ja otin pikku tirsat...näin ollen päiväni on paaljon lyhyempi kuin tuo virallinen aika. Mutta minulla ei ole kiire minnekään ja koko päivä ja ilta aikaa hoitaa ne kotihommat joita nyt sattuu aina olemaan. Nyt olen kuitenkin jo käynyt kaupassa viikonloppua varten ja kantanut imurin keskelle lattiaa, ihan kohta sytytän takkaan tulen ja sitten imuroin roskat pois, eikö ole hyvä suunnitelma. Ja siinäpä ne tämän päivän tärkeimmät hommat taitaa ollakin, jotain sapuskaa kun vielä saan aikaiseksi niin voinkin taas keskittyä lukemaan. Lyhyt, mutta hyvä päivä. Älkää töissä käyvät ihmiset hermostuko näistä jutuista, pian minäkin taas palaan ruotuun.



Miniamarylliksen lisäksi minulla on minihyasinttejä.

  

8 kommenttia:

  1. Aika tutulta vaikuttaa! Paitsi että täällä herättää Helmi aamuisin n klo 7. Silloin aamukahvi ja tänään kävin ottamassa pienet tirsat klo 10 - 10.50. Hienot minihyasintit!

    VastaaPoista
  2. Ihanalta kuullostaa !
    Mutta saikku tai lomautus tai vastaava ei ole kuitenkaan sama kuin vuosiloma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on, mutta täytyy ottaa ilo irti näistäkin päivistä :).

      Poista
  3. ♥oi,miten söpöt hyasintti-asetelmat! Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Ja pitää ottaa ! Kyllä se arki vielä aamu kiireineen alkaa.
    Minä olen iltaihminen ja tarvitsisin pitkän valveillaolon ennen töihin lähtöä...aina ei jaksa nousta aikaisin viikolla. Minulle olisi parhainta joustavat työajat..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä myös tykkään siitä että on aamulla aikaa ennen töihin lähtöä, kiirelähdöt ei ole mun juttu, paha olo koko päivän jos joutuu hätäseen nousemaan ylös ja lähtemään.

      Poista